lördag 22 september 2012

Ovärderligt

Idag har jag haft en sån där skön lördag, ja den började redan igår, med en skön fredag.
Jag och Sanna var på Bish på AW. Hon har ju varit på semester i två år, kändes det som men det var två veckor, och vi hade en hel del att avverka.
Jättemysigt.
Men så kom lördag och jag vaknar 07.05. Frågor på det?
Ja det skulle man kunna ha då jag inte är 85 och har sömnproblem, men nu är det så.
Men jag låg kvar i sängen till 08.10 och sedan åkte träningskläderna på och det blev en runda runt the stream.
Väl hemma fanns det kaffe, Robban hade kokat och gått tillbaka till sängen, och jag gjorde frulle och vi kollade klart på filmen jag lyckades somna till igår. Frågor på det?
Ja det kan man ha då jag inte är småbarnsmamma eller nåt, men nu är det så att jag är fruktansvärt kvällstrött all of a sudden!
Sedan blev det en runda på stan innan dagens höjdpunkt.
Jag fick i veckan ett mess av Sanna där det stod " du har en klipptid hos Emma på lördag kl.13 som är betald".
?
Näe jag har inte bokat tid svarade jag.
Jag har bokat tid och betalat, tyckte du förtjänade det, kom det tillbaka.
Alltså jag blev så glad att jag nästan kissade på mig.
Det är total eufori när en människa tänker så där!
Å hon är min vän!
Det krävs så lite. Jag var överlycklig!
Så kl.13 satt jag i Emmas stol och hon fixade barret som verkligen behövde sig en uppryckning. Skönt.
Sedan hade jag själv bokat in mig hos Sanna som körde en wax när jag ändå var på plats. Mindre skönt.


Efter detta blev det 1-års kalas hos Ivan med tårta och kakor , skrikande barn, ballonger och presenter . 
Mycket trevligt och underbart att se den lilla krabaten som jag nyss höll i på BB, har blivit ett år och vägrar nu låta mig hålla i honom.
nu tänkte jag till och göra lite Tacos, jag vet det är inte fredag men det blir det ändå, sen tänkte jag hålla mig vaken till elva idag kanske så det blir nån kvalitéts tid för stackars Robban.
Have a nice one!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar