fredag 21 september 2012

Hus vs. lägenhet?

I tisdags var jag väl på min sjuttioelfte husvisning tror jag.
Jag har ju varit lite stuck på att flytta till hus ett tag. Alltså ingen jättevilla utan ett hus i typ samma storlek som min lägenhet och ska man bo två behöver man mera yta än en trea och två toaletter.
Alltså det är en del av mina krav; minst fyra sovrum och två toaletter. Vidare är kraven; fortfarande i stan ( min familj här i Nkpg är inte bilburna alla så jag vill att det ska vara lätt att ta sig till mig) , lagom stor tomt så jag kan bygga pool, och sen tycker jag att det är trevligt med ett äppelträd och nån hallonbuske eller så.

Men det roliga i detta är ändå när mäklaren frågar om jag vill ha min lägenhet vädrerad.
Jag tackar ja och han säger att han ska be en kollega ringa.
Jag kommer innanför dörren igår och då ringer kollegan som visar sig vara mäklaren som jag köpte min lägenhet av för åtta år sedan!!
Mycket roligt. Vi pratade en lång stund och hon gladde mig med ett mycket bra pris bara över telefonen men hon kommer nästa vecka för att värdera den ordentligt.

Ja det är en spännande tid framöver....på alla sätt.....

1 kommentar:

  1. jag tänker mig snarare två äppelträd så man har nåt att knyta hängmattan i. bara så du håller det i åtanke. ;) håller tummarna!

    SvaraRadera