onsdag 19 september 2012

Den enorma livmodern

Jag jobbar i en jättestor livmoder.
Ja det kanske låter konstigt men det är så jag ser det.
Varenda människa är fan gravid på mitt jobb, och det blir bara fler och fler.
Nu undrar jag om det smittar? Är Kolmårds-trollet far till alla barnen? Är det bättre betalt att vara gravid?
Är det luften? Är det obligatoriskt?
Jag vet fan inte!
Å det verkar ha spridit sig ut i koncernen också.
Grönan har några som precis kommit tillbaka från föräldrarledighet.

Alltså jag har en teori om att skylla humör och svullnad på PMS är ute. Vi behöver nåt nytt!
Gravid! Jaaaaa.
Humörsvängningar. Check!
Svullo-buk. Check!
Fisa högt! Check!
Rapa! Check!
Småäta. Check!

Så jävla legalt det blev.

Så kommer jag med en liten PMS -vända.
Nä, jag tiger och går in i den äggledaren till kontor på mitt livmoderarbete som verkar vara ur funktion.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar