onsdag 17 oktober 2012

Psykosomat,psykos,psykosyntes...eller bara psykbryt?

Ikväll har jag varit på psykosyntesutveckling.
Mmm säg det tio gånger på raken fort utan att snubbla.
Det var väl mest min arbetskamrat Cissi som ville gå men jag var helt på.
Utan att egentligen veta vad det var.
Jag visste att det är en alternativ terapi och ingen dör väl av lite Freudianskt sidospår så här på onsdagskvällen, alltid lär man sig nåt.

När vi kom in i Norrljus källar lokal så trodde jag att vi hade kommit på ett AA-möte, men va tusan jag kan ju behöva en dos av det också, så vi slog oss ner.
Men föreläsaren hälsade oss välkomna och sa att vi hade missat för-meditationen. Det blev jag glad för för jag har svårt för meditation.
Men som tur var så skulle hon också avsluta med det. Yey........

Summering; tråkig föreläsning som var mera en live reklamfilm för hennes företag som arbetar med samtalsterapi med psykosyntes som grund. Med fika paus i mitten.
Tack.
Så avslutades det hela med meditation.
Jag har provat yoga och det är typ samma sak men jag är alldeles för rastlös, blir yr i huvudet eller somnar.
Går int.
Men nu kunde jag ju inte bara gå ut så det var ju bara att lyssna när hon släpigt börjar säga åt oss att "andas djupt, slappna av i axlarna och känna kontakten med golvet" och sedan fortsätter i samma monotona ton:
Så skulle vi stå på en äng. 
Jag hamnade nere vid sjön och började gå ut på bryggan.
Vi skulle gå på en stig.
Okej jag vänder och går hemåt då.
Stigen leder till en en grind som jag öppnar.
Fuck. Vi har inga grindar hemma! Improviserar och tar grinden jag såg på nätet till mitt låtsashus.
Innanför grinden leder en gång till en dörr som du öppnar.
Ok. Första gången står jag OMEDVETET utanför farmor och farfar. Iof gör jag alltid det när nån ber mig hitta ett "happy place" eller en trygg plats. Sorry mami men då är det hos farmor jag landar,dock endast geografiskt. Oooookej, sidospår!
Jag vrider på mig i stolen och får lite mensvärk, trots att den inte ska komma förrän om två veckor..
I hallen så finns det en källardörr som du öppnar.
Japp, det gör det. Tur att jag till farmor för annars hade jag fått gått ner i jordkällaren hos mamman...
Du står på trappsteget och börjar gå ner för den.
Okej, första steget....JÄVLAR när börjar Bonde!? Skitsamma börjar det åtta har jag missat det. Tillbaka till den här uppgiften.
Nu är du nere i källare och ser dig om. Du ser en koffert.
Eh. Nä. Jag ser en frysbox. Dom har ingen koffert. Jag får väl ta frysboxen då.
Du öppnar kofferten och ser något som du tar upp.
Det får väl bli en glass då, som alltid finns i den.
Du tar med dig den viktiga saken du hittade i kofferten och börjar gå uppåt i trappan.
Jahopp. Ååå nu ångrar jag mig lite för jag var inte så sugen på glass. Hade jag inte kunnat låtsas ha hittat en koffert då med nåt spännande i!! Suck. Jag är nog lite sugen på vin.....
Nu är du vid grinden.
Damn it! nu ligger jag efter också. Spring uppför trappen, ut genom dörren. Ååå hur såg den där jävla grinden ut igen nu då, skit i det jag slår igen dörren bara och ....
Du är tillbaka på ängen.
Jaha! Jag är ju helt anfådd å glassen har smält också!
Öppnar ögonen och känner mig helt nyvaken.
Du kommer sakta tillbaka till verkligheten...till oss ...och öppnar försiktigt ögonen.
Jaha nu var väl jag för tidig då! ÖKA jag vill se Bonde!
Ja som ni förstår så är det här med avslappningsövning i grupp inget für mich.
Men det var mysigt att umgås med Ciccholina. :)


1 kommentar: