fredag 2 november 2012

Så gick det sen...

För er som har undrat över hur det gick med budgivningen på huset kan jag berätta följande;
Efter att ha lagt det slutliga budet på 1 960 000, och budgivare 2 höjde till 1 970 000 så trodde jag det var över och ville gratta budgivare 2 till vinsten.
Meeeeen...
Då dök budgivare 3 upp och klämde i med 2 mille direkt.
Intressant.
2 höjde och 3 höjde direkt varje gång.
Tills dom kom till 2 270 000.
Då stannade 2:an.
Men sedan ringde mäklaren mig och ville berätta vad som hänt och hur de skulle gå vidare.
Då visar det sig att 3 är ute ur bilden och "betett sig illa".
Hmmm hur beter man sig illa vid budgivning?
Jo dom hade tagit dit besiktningsman och han hade knappt gjort klart så prutade dom 400 000!
På grunderna " byta tak och dränera grund".
Jaha, det va värst vad det har blivit dyrt??

Men mäklaren gick inte med på det och något måste ha hänt då " betett sig illa" kom upp i konversationen.
Han nämnde också " dom har nog en annan affärskultur därifrån de kommer".
Fint sagt. Jag hade uttryckt mig lite annorlunda.
Men då förstod jag.
Hur som helst var budgivare 2 kvar och de var villiga att betala 2 mille.
Varsegod. It´s not worth it.
Det var den drömmen som gick i kras.
Men som jag alltid säger; everything happens for a reason......

(lånad bild)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar