torsdag 3 januari 2013

Hobbyängel?

Hej,  alla hobby -änglar på FB!
Japp, hobby-änglar.

Fejk- moder Theresor & silikon-Röda Korsare.

" Låt oss göra bara bra saker under 2013", "guuud, sa du negerboll-du är rasist!", " vi avger ett nyårslöfte och skänker pengar varje månad".
Fast NÄ!!!

Låt oss skita i det och försöka vara mänskliga istället.
Ja nu kanske mänsklighet är en definitionsfråga och blivit kraftigt förvanskad under åren ,men jag slutar ju aldrig tro på den riktiga mänskligheten.
Jag tittade på ett program häromdagen som handlar om ett indrivningsföretag i USA. Det är en stor, tjock mexikanska som har det , i mina ögon trailer-park trash.
Määähhh , woooaaaa sa du trailer- park trash??
Ja, det gjorde jag och känner du inte mig så kan jag upplysa om att jag kan fulare ord.

Jag ska förklara min åsikt om TPT ( trailer-park trash).
En skränig människa som utan takt och ton, utan respekt för andra anser sig alltid vara felbehandlad och alltid anklagar alla andra för att vara dumma, när det egentligen är den själv som är ett svin.

Den här TPT-kärringen, hämtar bilar som andra har fallerat att betala, inget fel i det, nån ska ha det jobbet också, MEN.....i det här fallet skulle de hämta en bil som stod på en parkering utanför ett shoppingmall.
Killen som äger bilen jobbar där och håller på att hjälpa en kund ut till bilen med varor när han får syn på dem.
Om han älskar sin bil som jag så förstår jag hans reaktion.
Han tar kundvagnen och springer för kung och fosterland för att stoppa dessa människor som försöker ta hans bil!
Kunden som blir helt förvirrad över var han ska ta vägen med hennes varor kommer efter och gapar på honom att stanna.
Hur som helst eskalerar det och kille blir jätteledsen, skriker åt kunden att hålla käft och välter hennes kundvagn och går därifrån.
TPT-kärringen och hennes kollega har fått nycklarna till bilen och behöver inte oroa sig för att inte få den med sig. Kunden däremot som av en anledning skulle få hjälp med varorna till bilen blir ju helt förtvivlad när hon ser tre plattor vattenflaskor ligga på parkeringen och vänder sig till TPT-sällskapet och förklarar att hon har ett ryggproblem och  frågar om hjälp.
Killen som är med TPT-kärringen säger direkt " jag ska hjälpa dig " och börjar plocka upp hennes varor.
TPT-kärringen blir då galen och börjar skrika åt honom att " det är inte deras bekymmer".
Han reagerar med att säga " men vad hände med common sense" ( sunt förnuft) ?

Och det är precis det här jag menar.
Jag blir så less på folk som ska rentvå sina jäkla samveten med att "dela" en massa skituppdateringar på fejjan, skänka pengar till I-länder och demonstrera mot rasism.
Försök att vara lite trevlig mot gemene man istället. Var lite vardags-mänsklig, ha lite sunt förnuft och sluta var ett ass!
Återigen går jag tillbaka till vuxen mobbning som är bredare än nånsin tack vare Facebook, den har väl alltid funnits men blivit lättare att utföra, att skriva nedlåtande saker på FB är bara fånigt och riktigt TPT.
Ja jag blir svinirriterad på matuppdareingar, bilder på träning och ungar som gjort en rolig min,  men va fan, så illa är det inte att jag behöver skriva dumma saker om det, jag är inte stelopererad utan kan titta bort när det inte passar mig. Vissa människor är ensamma, och det kan vara deras enda sätt att få en komplimang, är du den som ska bestämma om de ska få de eller inte då?

Så bli inte topp tunnor  för att jag råkade säga negerboll när du är ett ass-dagligen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar