tisdag 15 januari 2013

Snö

Det har snöat hela fukking dan.
Jaa det är januari och näe man ska inte vara förvånad. Jag är inte förvånad.
Men det känns som en stor procent av medtrafikanterna samt Sveriges hela plogelit blir det!
Jag skulle inte misstycka så mycket till denna snö om det var så att man iaf kunde ta sig fram!
Men att åka till jobbet på morgonen och börja oroa sig runt lunch om hur man ska komma hem, hur lång tid det kommer att ta och hur många bilar som ligger i diket är inte roligt......
Dessutom blir jag lite rädd för andra bilister när det ser ut så här...eller mera Liv.Rädd.
Det känns som alla skulle behöva göra som min gamla klasskompis Carina. Låta bli att köra på vintern.
Det där har jag undrat över många gånger när hon sa det.
Hon var ju typ 25 år då.
Jag har slutat köra bil på vintern.
Why?
Då är det ju som roligast. Det går att sladda lite å det blir mjuka sköna vallar om man skulle halka till så ser man ju alla djur mycket bättre.
Men näe, då kände hon sig lite osäker och ville inte mer.
Hon var ju en av oss fyra tjejer som alltid tjatade på stackars Sjöbbe, Plex eller Jens att få köra uppe i skogen när vi var typ 15 bast.
Köra bil alltså.
Deras bilar.
Hade en femtonåring kommit på den dumma idén om att fråga mig om att få köra min bil hade hon inte kommit till frågetecknet i meningen för än jag hade shyssat henne!
Idioti.
Men dom var så snälla så.
Jens var nog roligast för han fick man köra med på isen och sladda runt med.
Those were the days.
Men nu är jag mest stressad över att få hinna hem till gymet i tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar