lördag 31 maj 2014

Najs å dää

Igår började jag morgonen med att spruta hårspray rakt in i ögat.
Nä det var inte planerat och ja det var dumt.
Men H&M s spray blir ju som klister och sätter igen den där sprutgrejen och då kan det fladdra iväg åt vilket håll som helst. Igår hade den riktning rakt fram och rakt in i mitt öga.
Det var hopplöst att öppna ögat på en timme, även om jag spolade med både vatten och linsvätska i tjugo minuter efter, så jag fick helt enkelt lägga mig ner och blunda en stund till .
Sen hade jag så ont i ögat hela dagen så när huvudvärken kom mot kvällen var det bara att gå hem.
Jag kunde iallafall göra en västerbottenpaj med bacon, och smaka på det nya Ultimate Zin vinet som var helt ok.
Sambon är på Metallica, eller var igår, och idag är hon på Grönan, så hon missade pajen , men jag fick ju sällskap ändå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar