onsdag 27 augusti 2014

Funderingar....

...hur har folk tid att lägga så mycket energi på allt?
Jag har ju knappt tid med mig själv, vänner och familj?
Alla verkar har utsett sig själva till lobbyister inför det här valet, och ja det är väl bra att man engagerar sig, men det tycks bara vara EN fråga som är aktuell.
Ni vet det där som ingen vågar tycka olika i.
Jag kommer ihåg för ett tag sen när man skulle byta profilbild till en hand som sa "jag tycker olika", den lär väl många ha fått byta ut nu antar jag.
Just den handlade väl kanske inte om just flyktingpolitik men det handlade om en åsikt och en inställning och ja ett livsval om ni så vill.
Många lägger upp sina åsikter på FB och jäklar om dom har en annan än sina vänner. Man till och med skriver " ta bort mig som vän om du tänker rösta på SD".
Igen.
När blev politik en större fråga än vänskapen?

Jag tycker inte heller om att nazister står på torget i min stad och skanderar.
Men ärligt.
Hur många nazister kan det finnas 2014?
Verkligen.
Utgör dom ett hot?
Hade nån ens stannat och lyssnat om inte det var 400 motdemonstranter på plats?
Och 400 personer en tisdag?
Jobbar inte folk??

Är det inte lika illa att håna, störa och kasta sten på den här gruppen om man nu ska försvara demokratin så mycket?
Är det inte lika rasistiskt att kasta skit på vissa partiledare om man nu ska prata rasism ( vilket för övrigt är ett ord man kan använda , när man vill och i vilket sammanhang man vill)?

Sverige är en demokrati och i det här landet så finns det grundlagar som skyddar den.
En av dessa är yttrandefrihetslagen.
Den ska vi väl värna om? Alla ska väl få prata oavsett vilket bajs som kommer ur munnen på dem, det viktiga är väl att vi lär oss att inte lyssna på allt.
Men om vi börjar bestämma vem som ska prata så är vi ju inte bättre än en diktatur.
Hur tror ni att våra invandrare tycker om det? Dom som flytt från diktatur.
Men det är det väl ingen som tänker på, så länge man får tillräckligt många likes på FB.....

Och sen kritik mot polisen.
Suck.
Dom får inte skjuta, inte ta i för hårt, inte dra batong, inte sätta bojor.
Hur fan ska dom göra då? Bjuda in brottslingar på kaffe i väntande piké??
Vill du inte bli påriden av en häst?Ställ dig inte framför den och kasta inte sten.
Vill du inte bli påkörd av en polisbil? Ställ dig inte framför den och kasta inte sten.
Men det lärde man väl sig när man va liten...? Att inte kasta sten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar