tisdag 16 september 2014

Ont i magen...

Just nu pågår det nån hetsjakt på FB som ger mig magvärk.
Den verkar vara helt okej också, då det är hetsjakt på SD-väljare.
Det klart att vi kan hänga ut dem , dom är ju nazister, rasister och homofober,
Eller?
Är det precis som att alla muslimer är självmordsbombare?
Tjejer som går i kortkort förtjänar att bli våldtagna?
Tjocka kockar lagar godaste maten?

Nämen Kiki så får man inte säga!
Men det är ju okej att säga att alla som röstar på SD är allt det där som vissa i deras parti har utgett sig ( eller försökt att mörka) för att vara.

Återigen är det helt okej att säga " har du röstat på SD i valet kan du ta bort mig som vän på FB".
Så då var problemet löst!
Eller?
Jo för syns dom inte finns dom inte, eller dom är i alla fall någon annans problem.
Om man tar bort nån på FB så ramlar dom förmodligen över kanten på jorden, det verkar de flesta tro.
Jag hoppas att jag aldrig hamnar åt skogen i mina livsval och behöver få stöd från någon av mina vänner på FB, för då  tas jag bara bort och så! Problemet löst!

Jag är ju inte så tokaktiv politiskt på FB, men om jag hade varit det så skulle jag nog utnyttja min medialamakt åt att försöka ändra andras dåliga livsval istället för att nonchalera det.

Nu ska grannar grannar och vänner hängas ut, tas bort och raderas!
Hur gör vi om det visar sig att nån i familjen röstat galet? Ska vi radera dem med? Sudda varenda familjemiddag?
När vi jagat bort alla SD-vänner på FB ska vi då ge oss på något annat dåligt livsval då?

" Alla som sympatiserar med ISIS ta bort mig som vän på FB"
" Alla som köper kärlek på gatan. Ta bort mig"
" Alla som sniffar kokain på helgen ta bort mig som vän"
" Alla som är för vargjakt, ta bort!
" Alla som äter kött" Bort!

Ja varför letar vi inte fram alla som har något som vi inte håller med om? Varför letar vi inte fram alla mörka hemligheter hos människor?
Eller kanske vi kan säga:" nä, hur tänkte du nu? Ska vi prata om det här? Tänk så här istället. "
Och när vi ändå är i farten: den som är fri från synd skall kasta första stenen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar