tisdag 24 mars 2015

Mitt värde

Igår kastades hela min värld uppochned.
Jag har under hela mitt liv haft den totala kontrollen över allt som händer runt mig och med mig.
Det är sällan jag låtit något styra mig eller stoppa mig.

I dagsläget är det inte mycket jag kan kontrollera.
Jag är helt plötsligt i en sits där jag måste ta hjälp av andra.
Det är då man ser var mitt värde är.
Och igår sänktes mitt människovärde till noll.

Jag tappade helt fotfästet.

Men i denna värld som jag upplever helt ny, så finns något som också är helt nytt.
Jag är inte ensam.

När jag ger upp, när jag tappar bort mig och när jag inte vill mera.
Då finns han där.
Han ger inte upp, han hittar mig igen och han vill.
Han vill allt mitt bästa och han vill allt vårt bästa.

My little pony är my rescue.
Jag trodde inte ens att det var möjligt att ha den tryggheten.

Nu ska jag försöka hitta styrkan igen att känna att jag har ett värde trots allt.
För mig, för honom, för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar