fredag 27 mars 2015

Livets gång

Igår åkte jag hem för att ta avsked av en familjemedlem.
Min farfars syster, faster Karin. Ja hon var ju pappas faster men gick väl under det namnet för alla.
Hon blev nästan 90 år, hon begravdes dagen efter sin födelsedag.
Vi blir tydligen gamla i vår familj och jag hoppas att resten blir det också nu.
Det var en jättefin och ljus begravning med mycket musik och sedan det vanliga kaffet efteråt i sockenstugan.
Jag satt och tänkte på Karin på vägen hem, hur jag mindes henne.
Hon var snäll, jobbade som dagmamma så det var ju roligt att komma dit för det fanns alltid nåt att leka med. Dom bodde i Falun och jag minns att jag alltid tyckte att det var så fascinerande att stå och se alla lampor lysa i deras hyreshus när det var mörkt.
Hon bodde på äldreboendet i Enviken på slutet och även om hon inte visste vem jag var till och från så var hon alltid glad och trevlig.
Det kändes fint att ta adjö iallafall.
Nu är hon med farfar och  Agnes i himlen.

Vacker kistblomma

Hem från hem åkte jag med en packad tysk och nu kan snart våren komma till altanen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar