måndag 27 april 2015

Husvagn.Really!?

Inatt köpte jag en husvagn av en gammal kompis jag inte pratat med eller sett på flera år, ja förutom på FB förstås där man ses varje dag...
Hans pappa hade den som en förlängd del på en kiosk och nu skulle dom riva den så då skulle husvagnen säljas.
För 89:-.

Det var ett impulsköp.
Ni vet när det är så himla billigt att man inte kan säga nej även om man inte behöver en extra domkraft eller äggskärare, men är det billigt så är det.

Så därför köpte jag en husvagn för 89:-.
Den var byggd med lucka som man kan öppna för försäljning och ett fullt utrustat restaurangkök som personalen lyfte ur och rengjorde med högtryck när jag skulle hämta den.

Dock blev det ju lite skratt och förvirring när jag skulle ta hem den då jag inte har nån DRAGKROK!
Men jag bestämde mig för att ha den kvar på plats tills det var dags att åka iväg...nånstans...

Problemet var bara att det kom in en massa djur som jag var tvungen att mota ut, en struts som jag fick lov att ta strypgrepp på när det bet sig fast i min arm, jag slängde ut den som ett fyllo på gatan. Sedan hittade jag en innebandyklubba som jag motade ut resten av djuren med: en svart minigris, två ekorrar, en giraffunge, ett gäng möss och en sengångare.

Jag vaknade sedan och skrattade högt för mig själv.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar