torsdag 4 juni 2015

Holiday, happy day!

I tisdags tog vi oss en tripp!
Jag tycker ju om att resa och se ställen men har ju lite svårt att flyga.
Upp är inga problem men det är ner som är det värsta. Jag tycker alla kör väldigt illa ( läs piloter) när de ska landa och det känns som jag i stort sett varje gång studsar i stolen....
Jag antar att det är kontrollfreaket i mig som inte klarar det.

Men Europa är i stort sett bara 4 timmar bort från vår trappa med flyg från Skavsta. Det kostar dessutom ca 200 kr t or /pp att flyga.
Vi valde att ta en dag och åka iväg.

Det började ju bra:  med att vi fick besked om att planet var 25 min försenat till vår destination, men det kändes inte som det gjorde så mycket då vi hade gott om tid.
Jag tycker ju att det är roligt att planera resor och som vanligt hade jag utstakad väg från flyget till hotellet.
Först buss till metron ( tunnelbanan) sedan ev taxi till vårt hotell.
Eftersom resan var billig så satsade vi på ett lite dyrare hotell, men ändå inte dyrt, så vi skulle bo på Hilton!

Efter en timme och en kvarts flygning var vi i en annan del av Europa och slogs av 36 gradig värme!
Och vi som tyckte 17 grader var nice hemma.
Jeebus va härligt det var!

Så utrustad med karta så åkte vi med bussen in till city och jag måste nog säga att vår tripp löste sig otroligt smidigt med våra transporter.
Det första vi gjorde var dock att gå in på H&M och inhandla oss  ( eller jag ) köpte lite tunnare kläder! My little pony hade ju varit smart och tagit med ett par shorts iallafall!

När vi hade checkat in blev det en behövlig dusch och lite vin på rummet innan vi skulle ut och äta.
Restaurangen blev en italiensk och pizza. Den var helt okej med färsk basilika på bordet som man kunde ha på efter eget val.

En mysig och romantisk kväll , och välbehövlig!

Innan vi åkte hem så gjorde vi lite shopping och fikade på Starbucks.

Hade vi inte behövt vänta på flyget i 8 timmar så hade resan varit perfekt!

Snart iväg!

En typisk resebild

Mys!

Italienskt!

Starbucksfika

Förseningsfika....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar