fredag 28 augusti 2015

Sy å fixa!

Då var jag äntligen klar med B:s nya medeltidskläder!
Han har haft en riddardräkt sedan tidigare som förmodligen är inköpt på nån leksaksaffär, men den vill han inte ha.
När jag frågade vad som var fel på den så sa han att den stacks. När jag då sa:  jag kan fixa det som sticks, vill du ha den då? , så fick jag ett "njaaee" till svar.
Suck.
-Ok, vad exakt är det med tröjan som inte är bra för jag gör ingen ny om jag inte vet vad som är fel?
Efter en liten frågesport om varje liten del på tröjan fick jag fram att det var själva lejonen på brösttrycket som var fel.
Jaha?
-Men jag trodde det var lite coolt och tufft med lejon?
En liten paus igen.
- Men farmor har ju det på bilen och jag vill inte ha lika, för tänk om jag åker i farmors bil och nån ser, då blir det pinsamt!

(Farmor har en Peugeot och de har ett skevt lejon som märke.)

- Jag vill ha en dalahäst som sår på bakbenen istället!

Jag höll på att brista ut i skratt men såg att detta var allvar så jag sa att då förstår jag och jag syr en ny dräkt till dig.Dock utan stegrande dalahäst.

Pöjken har blivit som tokig i dalahästar! Så jag fick sätta på kantband på hans mantel med dalahästar på. Skönt när man kan kompromissa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar