måndag 10 augusti 2015

Vardag-käftsmäll!

Två veckor tillsammans i år.
Två semestervevckor.
En med en arvinge som fortfarande är kvar på regelbunden basis och en på tu man hand.

Första veckan ringde Barbie på onsdagen.
Oturligt nog satt arvingen närmast telefonen och såg Barbies namn i displayen.
Naturligtvis ville han svara och naturligtvis fick han det.

Det resulterade i ett halvtimmes långt samtal med Skipper och Stacie.
Dom hade ju ändå inte pratat på tre dagar....
Dramatiskt och uppiskat.


På torsdagen ringde Blaine.
Han hade ju lovat att ringa på onsdagen men kommit hem så sent att det inte var möjligt då.

Arvis lämnades på söndagen och på måndagen var det en veckas vuxensemester.
Behövligt och nödvändigt.
På onsdagen ringde hon.

Samtalet blir kort då hon blir upplyst om det faktum hon redan vet så väl- vi är bortresta.

Solen gick i moln samma ögonblick han la på luren och kom inte fram riktigt igen på hela veckan.

I natt har sömn varit frånvarande.

Så arg, frustrerad och ledsen.

Tvingad att se på när en, och detta är MINA egna ord och MINA egna åsikter, totalt urblåst människa som kallar sig för "kvinnlig upphovsman" raserar livet för den människa man älskar högst på denna jord.

Hur kan man vara så ego att man vill ta sina frön ifrån sin manliga fröpåse?
Jag tror det ligger till så här:

Barbie har en dominant kvinnlig upphovsman som under hela hennes uppväxt visat att hon är den som styr familjen. Den manliga upphovsmannen gjorde sitt när han kröp på och lämnade sitt  nödvändiga bidrag för fortplantningens skull, han har förmodligen fått veta sin plats under hela hennes barndom.
När hon sedan hamnade i samma situation så tänkte hon nog att " det är mina barn, jag har den totala kontrollen då jag är kvinnlig upphovsman och han är utbytbar".

Ingen ovanligt tanke har jag märk bland vänner och bekanta.

Många har trott att hennes totala idiotbeteende beror på svartsjuka.
Arvingarna har det bra när de inte är hos B och det skapar en hotkänsla och hon blir konkurrensutsatt.


I det här fallet så tror jag även att totalt kontrollbehov gör att hon tar strypgrepp ( inte bokstavligen alltså) på sina arvisar för att dämpa detta.
För tänk om Ken ger dem en bättre värld än hon?!
Usch.


Så till alla med samma kön som mig som tänker bli som Barbie.
Kan ni inte bara ta en insemination, kvart över tre ragg eller något annat när ni inte vill ha den manliga upphovsmannen inblandad?
För hur illa ni tycker om honom och hur dålig ni än tycker att han är så finns det en arvinge som har honom som idol, vill bli honom, känner trygghet i honom, älskar honom och tycker att han är bäst i världen!
Det är er han slutat älska , inte arvingen han gjorde med er.

Face it.

Livet är inte en Barbievärld där du kan behålla  byta ut Ken när du känner för det.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar