torsdag 5 november 2015

SKÄMS!

"Var och en skäms för sig själv", det är farmors ord som alltid klingar i mitt huvud när något pinsamt händer någon.
Men nu skäms vi för andra här hemma.
Ja verkligen jätteskäms.

Om jag i mitt arbete skulle göra något som skulle uppfattas som fel, nonchalant eller till och med negligerande så skulle jag vilja veta det om jag inte förstod bättre själv.
Jag skulle också uppskatta om det kanske gjordes en liten förundersökning om det var så att jag hade i stort sett daglig kontakt med personen som uppfattat detta.

Jag skulle inte bli en happy camper om det :
1. kom från min chef
2. inte stämde.

Att som barn uttala sig om saker man kanske inte har så stor koll på kan jag köpa.
Vad man sen som förälder väljer att gå vidare med är en annan sak.
Curling.
Jag uppskattar varken sporten eller uppfostringssättet.

Jag skäms....
Men vissa lär ju aldrig ha förstånd till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar