söndag 8 november 2015

Snabb helg!

Helgerna går så fort, liksom veckorna. Men det är skönt att ha ledigt och umgås med familj och vänner. Fredag är ju över lika fort som man kommer hem. Våra fredagar brukar bli vid köksbordet och sedan är det knappt så man kan hålla sig vaken längre. Vi blir ofta sittande och ska prata om allt möjligt.
Lördag är det oftast jag och det lilla barnet som är vaken först, det stora barnet sover längst i familjen och måste väckas till frukost. Men vi som var vakna tog en tur tull hårdrockskossorna som barnen döpt till Natt och Dag, och nu börjar dom bli riktigt sociala och kommer när vi ropar.
Efter frulle var det aktiviteter åt alla håll och jag och det stora barnet hade trädgårdstjänst, nu tog det inte så lång stund förrän hon var borta och på sitt rum igen. Det verkar vara ett stort behov, att få stänga in sig vara för sig själv och pyssla. Ja det kan ju behövas....
På kvällen var det sminkning, nagellacksmålning och sedan middag hos grannarna, Bells och kusse med spel!
En helkväll som gjorde oss alla lite tröttare idag när det är sista dagen på helgen.
Jag ska vila hela dagen då jag verkar ha dragit på mig nån typ av fotskada och har lite problem att gå.... Alltid är det nåt.
Med Natt och Dag..eller Dag och Natt

Det sminkintresserade barnet som modellar i mina glasögon

Nytt spel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar