måndag 7 november 2016

All helgonahelg

Det bollades fram och tillbaka om vi skulle åka hem till Enviken för all helgona, men vi valde att stanna hemma. Vi hade en himla massa att göra och även om det är två månader till nedkomst så känns det som att den tiden inte är så lång....
Så lördagen började med att koppla in fläkten i badrummet uppe, det har väntat i två år... Så skulle nytt bete i musfällorna på vinden och uppstädning runt tomten.
Sen kom Tonna förbi på elva-kaffe, ja vi har tydligen börjat med Enviks-fika här i gårn´...
Sedan tog Erik med min man på basket, det kan han behöva när han har en fru som går som en sengångare och är vig som en 90-åring med artros...Det blir inte så mycket party på lördagar då.

Söndag var en inköpsdag, men blev dock lite mindre än vi planerat då Jen hann stoppa oss! Hon har ju lite grejor efter tvillingarna så vi åkte dit för lite mysfika och åkte hem med dubbelt av allt :)
Sedan åkte vi hem och tände ljus för de som fattas oss.
Jag tände morfar och mormors ljusstake och den nya jag fått av mamma för farfar och Lennart.
S mormor fick välja vilken hon tillhörde men hon var också i våra tankar.

I minnet Du lever, Du finns alltid kvar
I minnet vi ser Dig precis som du var


Jag lyckades få på mig Madonna-tröjan som jag fick av Jea. Matchade med Foppa-tofflor och handledsstöd. Lördagsfin heter det.

Fina ljuslyktor och blomman jag fick av Ellie blommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar