tisdag 1 november 2016

Skogsdag

I söndags så blev det en oväntad skogsdag.
Vi skulle inte göra nåt, utan bara åka hem, men mamma ville att vi skulle åka till skogs och jag kom på att vag behövde mossa.
Vi åkte först till vår gamla skogskoja som de för hundra år sedan bodde i när de jobbade i skogen.
Galet litet och jag skulle ju fått tokpanik.
Sen blev det en vandring till Svartjärns hällar med fantastisk utsikt över byn.
Jag var ju helt färdig efteråt och det var nätt och jämnt att jag tog mig ned. Men det var en skön och fin dag!
Den söta lilla skogskojan

Spisen har rasat lite men ska muras upp igen.

Pappan och barnet kramade trädstammar här och var

Det rinner en fin liten bäck förbi stugan

Det lilla barnet övade på att bergsklättra. En helt ok höjd för min del

Kollikok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar