söndag 8 januari 2017

Nyårsafton 2016

Då tänkte jag berätta hur vårt nyår var.
Tonna kom på lite fm fika då vi inte var så mobila. Med ett förlossningsdatum som 5/1  så ville vi inte åka någonstans.
När han skulle gå så kände jag att allt inte var som det skulle och insåg snart att jag måste ringa förlossningen.
Efter det samtalet gick vattnet och vi skulle komma in tyckte de.

Nervöst tog vi med förlossningsväskan och for.
Kl 15.00 kom vi in och möts av Wendy som visar in oss på ett rum för obesrvation. Barnmorskan Annelie kommer sedan och kopplar upp mig så bebisljuden kan avlyssnas.
Jag får lämna urinprov och prov på vattnet som kommer.Då det visar sig att bebis bajsat i vattnet så blir vi inskrivna och får stanna.

Ja det blev ju lite annorlunda än vi tänkt.
Vi skulle ju äta hummersoppa, oxfilé med rotfruktsgratäng och spela bingolotto?

Men vi, eller nä , JAG blir erbjuden mat iallafall och får gå ut i ett dagrum och äta. S får gå till kiosken och köpa en microlåda.
Men det spelar ingen roll för jag får nån jäkla kall falafel.  Ja jag förstår att det finns ett "fel " i falafel. Den har aldrig varit mera fel.
Hon som serverar säger "jag tycker ändå att det ser gott ut" och jag undrar om tanten lever på hundmat i vanliga fall. Kall falafel och så hårt skinn på potatisen att jag knappt kunde skära.

Efter maten får vi byta till ett rum med två sängar, två fåtöljer, nattygsbord och tv. Eget badrum och en doft ( kryddor och friterat)av det somaliska paret som just lämnade med sin nyfödda.
Min man håller på att gå i taket och vädrar hela natten samt spritar varenda möbel i rummet.
Men doften hänger provocerande kvar.
Jag, som brukar vara den känsliga, är i nåt konstigt eufori och kör mantrat " men älskling strunt i det nu det försvinner"....

Av värkar känner jag inte så mycket mer än att det "draaaar" lite mot ljumskar osv, men vad vet jag vad som är värkar och inte.
Efter en stund kommer läkaren och nattpersonalen in och hälsar samt meddelar att "om inte värkarna sätter igång inatt så sätter vi igång er imorgonbitti."
Svälj.
Nu blev det helt plötslig väldigt verkligt.

Men min man har hittat de två lotter vi skulle spela hemma i jackfickan och det blir en bra distraktion tills jag kan hitta någon sömn.






Hi tech

Lyckliga trots värk

Fala-finn-fem-fel hitta tio...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar