tisdag 21 februari 2017

E gästbloggar

Hej, jag heter Emma. På min mammas blogg heter jag E.
Ja bara en bokstav men det gör de flesta på hennes blogg. Hon hade ju kunnat döpa mig till Emmaljunga eller Emmalicius eller kanske något mera artistiskt som EmA.
Men ok jag köper E.

Jag ska gästblogga lite till och från nu när jag fötts in i en familj där det finns ett aktivt bloggintresse, iallafall av min mamma.
Precis som hon gör så ska jag dela med mig av min vardag från mitt perspektiv....

Idag började vi dagen med att ligga kvar i sängen ganska länge, jag var lite trött och fick som vanligt frukost i sängen och sen somnade jag om. Då fick mamma göra det med. Min pappa gick iväg genom sovrumsdörren och var vet jag inte men han går iväg nästan varje morgon iallafall.
När jag vaknade andra gången så var mamma inte lika snabb med mellis som med frukost så jag var verkligen tvungen att ta i och visa att jag var HUNGRIG!
Efter den mellis som smakade som frukost så fick jag som vanligt ligga ner och titta upp på djuren som någon hängt i ett snöre från taket medan en visa spelas under tiden. Det har även tillkommit en glittrande ängel som jag gillar att titta på. Vilket djur en ängel är vet jag inte?

Så precis när man tror att dagen ska rulla på sådär skönt som alla andra dagar så tar min mamma till det vita monstret på hjul! Den skinnbeklädda plågolådan from hell! Även kallat barnvagn har jag hört.
Hon trodde att jag hade somnat och jag kände hur hon smög mig ned i den och innan jag visste ordet av så var vi ute i dagsljus och frisk luft!
Jag hade inte planerat för detta alls och ropade på hjälp allt för vad mina lungor förmådde och tänkte att pappa kanske hör mig var han nu kan vara?
Men trots att jag ropade hela vägen så kom ingen.Suck! Jag gav upp när jag märkte att vi var hemma och tänkte att det är väl lika bra att sova då.
Men då jag tycker det är betydligt mycket trevligare att sova i min mammas knä medan hon gungar och sjunger så vaknade jag ganska snart och för den delen så var jag hungrig igen också.

Sen kunde jag slappna av och sova igen.

När jag vaknade hade pappa kommit tillbaka! Yey! Jag gillar att sova på pappas bröst men jag har försökt att få mat därifrån men det är helt slut att hitta en tut att suga på! Det är som att äta på filten och det ger liksom ingenting.

Nu ska jag nog ropa om att jag är sugen på lite kvällssnacks, och kanske sova lite till.
Vi ses!
/ E

Jag ibland djuren och ängeln som mormor gav mig i helgen.

Ni förstår ju hur slut jag var när jag hade skrikit på hjälp så länge. Så här såg jag ut då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar