fredag 24 februari 2017

Fötter och skor

Alla som känner mig vet att jag har två svagheter ; skor och fötter.
Dock på olika sätt.
Jag älskar det ena och hatar det andra.
De enda fötter jag kan tolerera är min dotters. Men de kommer väl också att växa ur den känslan en dag.....
När jag blev gravid så svullnade mina fötter upp så mycket att jag inte fick på mig skorna.
Vi har ju dresscode på jobbet och hur skulle det se ut om chefen kom i foppatofflor? Ja det var det enda som gick på!
Så det var bara att bita ihop och gå och köpa två par skor i storlek 39!
Tjohej!
Ett par till jobb och ett par till mera vardags.

Mina andra skor stod hånande på min skohylla och tittade på mig.

Men det var ju inte slut där.
Jag hade beställt ett par ursnygga Canadian Snow som jag skulle mysa runt i och tog dem i 38 för att vara safe.
Det kunde jag glömma.
Helt plötsligt hamnade mina hudnerver i kläm och jag kunde inte ha några skor alls!

Det här var tack o lov efter jag slutat jobba.
Men jag kunde ju fortfarande inte gå barfota så jag for runt och försökte prova skor åt höger och vänster inget funkade.
Men så var jag på Dollar Store. Ja ni läste rätt. Och hittade ett par UGGS kopior för 120:-!
Det blev mina saviors under hela preggotiden!
Det kunde man inte tro.
Men nu börjar jag komma tillbaka till mig själv igen och kommer i mina Canadian innan vintern är slut.
De andra skorna får jag väl skänka eller sälja!
Dollar Store UGGS vs. Canadian Snow

Mina 39:or 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar