tisdag 28 februari 2017

Klippkort på ViN

Och då menar jag inte det drickbara utan Vrinnevisjukhuset!
Jag tycker att jag fått min beskärda del av plågor och krämpor som tillhör graviditeten men nu ska jag också få saker som " kan hända vem som helst , det vara bara otur " som min läkare uttryckte sig.
Jag vill bara kunna läka och ta hand om min dotter på bästa sätt.

I fredags så kände jag hur jag började få frossa och hur febern smög sig på. Min första tanke var ju att den där jäkla magsjukan som kom till mig helgen innan var tillbaka.
Men så släppte det hela mot kvällen.
Men under hela dagen hade jag haft så ont i ljumsken när jag satte mig, reste mig och gick och DET blev bara värre och värre.
Under lördagen blev det som sagt riktigt illa och jag kände att jag kommer inte att kunna ta hand om mitt barn på bästa sätt kommande vecka och jag behöver komma till en läkare.
S hade en utbildning där han skulle få ett nytt certifikat vilket är otroligt viktigt så han kunde inte vara hemma så jag ringde mamma. Hon skulle komma när jag som helst ville.
På söndagen så ringde jag och frågade om hon kunde komma på kvällen och det skulle hon göra.
Jag ringde även 1177 men de bad mig återkomma senare varje gång jag ringde så jag gav upp.

Jag titta de dock på Vårdguiden.se och insåg att mina symptom stämde överens med Bartolinit.

Visste ni att vi kvinnor har två körtlar som sitter på varje sida om ingången till the vagina?
Visste ni att det kan bli stopp i den om att de kan svälla upp?

Jag vet det nu.

På måndagen så ringde jag och fick en akuttid på gyn. Jag träffade en mycket trevlig läkare som hette Eva. Hon undrade om jag hade legat i baksätet på bilen in till sjukan för den där körteln kunde man inte sitta på. Jag sa att jo om man bullar upp med kuddar så kan man köra bil. Jag hade inget val liksom.
Det känns aldrig bra när en läkare säger "oj oj" när man ligger i gynstols position...
Den var gottit inbäddad och ca 5 cm stor. Hon förklarade att de var tvungen att punktera den och tömma den på var.
Det var ingen trevlig smärta på något sätt.
0,5 dl var kom det ut och sedan placerades en kateter i körteln som jag nu ska ha i några veckor.

Jag frågade om min förlossning eller något annat orsakat detta och jag tror att hennes svar hade varit bättre om det hade det. Men när hon säger att det är vanligt, kan drabba vem som helst när som helst och att jag haft otur att det drabbat mig nu så kände jag bara att jag lackade lite på karma!

Så nu är jag som ett jäkla avloppssystem mellan benen med avslag som fortfarande kommer, och en kateter som drar ut var. Fräscht.
Så kan vi bara komma överens om att jag inte får mera problem nu karma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar