lördag 22 april 2017

Syslöjd

Jag har en fantastisk swag ( svägerska) som syr! Jag har har ju sytt i många år och det är så roligt att skapa och nu kan jag skapa med någon!
Hon har eget företag som heter Lilla Bus  (inte att förväxla med Leksaksbutiken som heter detsamma) och syr jättefina babynest, tröjor och mössor till barn.
Ja vill man ha en Frost-tröja som vuxen så kan man säkert få det med men hon har mest barntyger.
Vi fick två jättefina babynest som hon gjort i tyg som jag hade hemma. Men jag hade inte en aning om det utan med hjälp av min man hade hon smugit ut det fina tyget och fått till de så fina.
Men E vägrar sova i dem.
Hon vill inte helt enkelt och det är sååå surt.

Vi fick även en massa kläder till E och vi hann nog använda två mössor innan de var för små.
Ja och mössa tycker inte E om att ha på sig....

Men min hennes faster har inte gett upp utan sytt en hel del dregglisar till mitt vätskande barn och de har hon använt! Vare sig hon vill eller inte!

Nu har vi , eller jag bestämt mig för att sy  till E och bett om hjälp av swag. Hon har en en overlockmaskin och det har inte jag. Så nu skapar vi så får vi se om jag kan klä barnet i det sen.
Jag återkommer naturligtvis med bilder! :)

Bara att dreggla på

Ny tunnelbana? Nej sy efter mönster!

1 kommentar:

  1. Tack fina swag, det är så kul att skämma bort det lilla flickebarnet! ����������

    SvaraRadera