söndag 14 maj 2017

Inställd medeltid

Det finns vissa saker jag kan längta väldigt mycket till.
Medeltidsveckan på Gotland är en av dem. Då brukar medeltidshelgen på Ekenäs Slott vara förrätten inför denna vecka och stilla min längtan något. Sedan kommer helgen i Söderköping som en lite dessert efter Gotland.
Nu var den dessutom tidigarelagd, den brukar vara under pingst eller kristi himmelfärdshelgen, och jag hurrade.
Men så mådde min man inte så bra igår , han hade ingen vidare lust att åka och vi sa att då tar vi det på söndag. Men så kom söndag och han mådde inte bättre idag. Han har ont i fötterna och i ett knä.
Jätteont.
Jag antar att vara snickare tar ut sin rätt emellanåt, men han ska kontakta sjukvården imorgon om det inte bli bättre.
Jag blir så orolig när han är sjuk, för han är är min klippa och min andra hälft.

Men vi roade oss iallafall ganska bra. På lördagen åkte vi och handlade lite diverse, blev påminda om att det var Linnéa-dagen , E heter det i mellannamn,och så gjorde vi en sockerkaka.
Sen åt vi middag och såg Eurovision songcontest med swag och man. Vi höll ut hela kvällen nästan, det var nog en timme kvar när jag klappade igen och våra gäster fick se resten hemma, men går man upp mellan 05-06 så blir det jobbigt att vara uppe sent.
På söndagen så åkte vi till en barnbutik som hade utförsäljning. Mitt i ingenstans. Jag tror vi körde runt hela Vikbolandet innan vi hittade, trots GPS..... Men det var en fräsch liten butik så säljer ut ett nätlager efter ett företag som inte ska finnas längre. Vi fyndade lite kläder till E och en skötbordsmadrass till stugan.

Här hamnade vi till sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar