fredag 19 maj 2017

Skräck

Jag har två fobier.
Fötter och spindlar.

Och naturligtvis har vi så in i he**** med spindlar inne. Ja jag vet att vi bor på landet i hus, men det är jag uppvuxen i så det går inte att ursäkta med. Vi hade aldrig dessa stora svarta rackare inne, vi kunde han nån långbent historia i badrummet nere då och då och det kan jag hantera. Men det här....
Droppen var när jag fick ta en som var i Es barnvagn när jag skulle gå ut en dag, så nu står det Radar-puckar lite här och där.
Men nu börjar de bli sluga. De kommer in där jag inte räknat med och verkar inse att jag försöker ta dem.
Igår var det en som lurade mig att han var död, eller så sov han, och jag sopade upp honom för att kasta ut. Då vaknade han till och skrämde livet ur mig, men jag behöll fattningen och den bor nu ute. Hoppas jag.
Idag. Stod öga mot öga med en i hallen som var helt förvirrade över var den skulle gå. Svettig la jag E i vagnen och letade ett vapen. Det fick bli dammsugaren.
Jag blir tokig!

Så när vi ändå är inne på mina fobier så hälsar jag fot-säsongen välkommen.
Nu ska alla upp med bilder på fötter i sand, fötter i vatten, fötter med blommor mellan tårna, fötter , fötter fötter. Ta en bild på era nyllen istället!
Gud skapade fötter så långt från ögat som möjligt, låt det stanna där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar