torsdag 13 juli 2017

Emma gästar

Hej,
E här igen!
Det var ju ett tag sen nu och "time flies" som vi säger här ute på Stora Grönhög, eller iallafall jag och Tage. Han har blivit 80 år och jag 6 månader. Shit asså. Nyss va man 1 månad och fattade inget, men nu börjar jag få grepp om grejerna.
Jag tycker livet är ganska skönt faktiskt, på morgonen brukar jag dra mig extra mycket innan jag går upp, eller blir upplyft. Det är ju en skön grej alltså. Jag ska nog aldrig lära mig gå för det är ganska skönt att bli buren överallt. Jag behöver bara låta lite , har jag märkt så blir jag upplyft. Av vem som helst faktiskt. Men tillbaka till min morgon.
Min mamma verkar inte ett dugg missnöjd över att jag vill sova lite till på morgonen, vi brukar ju vara vakna tillsammans lite under natten. Jag tycker att det är mysigt att ligga bredvid henne och pappa.

När vi gått upp så har dom ju fått för sig att ge mig nån grå sörja de kallar för gröt, och så ler de. Men de äter de inte själva! Jag får även samma trams på kvällen, men då i en annan smak. Som att det skulle hjälpa?  Det smakar ingenting. Men jag får iallafall nån söt sörja på själva gröten så jag kan få ner det.

Igår var vi till grannen på kalas som sagt och det var flera där som såg ut lite som mig, inget hår och svårt att gå, men de verkade ha levt många fler månader än mig.

Sa jag att jag fått en tand? Jo en sån där vit hård sak har jag fått men det verkar inte komma fler. Jag har sett att både mamma och pappa har flera såna. Kanske de kommer om man skrattar mycket och gör konstiga ljud med munnen? Det gör ju dom, så jag kör på den stilen också, då skrattar de ännu mer än mig. Ja de är så lättroade.

Idag träffade vi en granne till som bor här. Jag pratade inte så mycket med dem men lyssnade på när mamma pratade. Jag hörde att det skulle komma en till som jag i år. Nåt om att "jag skulle få en lekkamrat". Så jag antar att de ska köpa hund näsromhelst. Kul.

Nu ska jag leka en stund med min pappa. Vi brukar göra det på kvällen när han kommit från jobbet.

Vi ses!
/ E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar