torsdag 13 juli 2017

Nya tider

Det är nya tider nu. Tider jag aldrig trodde jag skulle uppleva!
Inbjudningarna i brevlådan nu består av Jehovas Vittnen och till grannens 80-års kalas. Då: varje premiär i stan, med skumpa och röd matta.
Hallelujamoments nu: Jag har blivit guldmedlem i Liberoklubben. : Jag har guldkort på Spy Bar.
Toahäng: Min dotter tokglor på mig och tuggar på en gul badanka  ,medan jag snabbt försöker uträtta mina behov.. : nån onykter väninna sippar på en GT samtidigt som vi byter plats på trängsta toan i stan som vi båda var t v u n g n a att gå in på.
Solig dag nu: flår som ett torrt skinn fram och tillbaka för att hinna, tvätta, dammsuga, vika tvätt, packa innan barnet vaknar och däremellan titta ut så att inte barnet vaknat. : undra vilken strand som skulle vara trevlig att ligga på idag, vilken restaurang som det ska ätas på till kvällen med möjlig After Beach på innan.

Men jag skulle inte byta ut det för allt i världen.

Min dotter har också nu upptäckt mat.
Hon vill nu äta allt som jag stoppar i munnen. Även tandborsten.
Favoriter just nu: honungsmelon och smoothies.
Not so much: fisk och gröt.
Det dåliga bordsskicket ska tas itu med.

Som sagt det ska provas att äta på allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar