måndag 4 september 2017

Emmas dop del1

Jag var mer nervös än när vi gifte oss förra året inför Es dop.
Kl 04.45 vaknade jag och kunde inte somna om. Jag ville att allt skulle var så bra som möjligt för henne och så skulle ju  vänner och släkt komma och det såg jag fram emot nåt enormt! Jag känner att jag knappt hinner träffa folk nu för tiden så den är så värdefull för mig.
Men jag tog en liten lugn stund på morgonen och drack lite kaffe, samt läste en inredningstidning jag inte hunnit med.
Sedan körde allt igång, dukstrykning, pyntning, dukning, maten som vi hållit på med i två dagar skulle fixas, vin skulle hällas upp, och framför allt Emma skulle känna ett lugn i allt!
Vi kom till kyrkan i tid men upptäcker att vi glömt blöjorna hemma! Mormor to the rescue!
Men allt löste sig och Emma fick blöja och klänning på sig!
Solen stiger upp över Hedgårdarna

Lite egenmys...

...när de andra sover sött.

Vatten från Ljusnan välsignades och E döptes med gammelmormor och morfar i tankarna (bild lånad av Tina)

Kusinerna Maja och Tova sjöng fint Utan dina andetag (bild lånad av Tina)

En lite trött E med familj och präst Jenny ( bild lånad av Tina)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar