fredag 22 september 2017

Höstdag

Igår var det verkligen en höstdag.
Först gjorde vi äppelpaj, ett recept som jag kombinerat lite med både knäckepaj och vanlig pajdeg. Den blev god men jag har inte bjudit på den än.
Jag gillar att försteka äpplena så de blir riktigt mjuka.

Sedan åkte vi till stan för en två timmar lång promenad, runt strömmen, Himpa, ja all over town, med en gammal vän jag inte träffat på flera år! Det var väldigt trevlig och mysigt. Jag beundrar hennes envishet och entreprenörskap! Mycket energigivande!

5-öresbron är avstängd så nu får man passera de riktigt fina kvarteren på nybyggd hängbro.

Mysig dag i solen och i spöregnet

Men vi trivs bättre på landet än i stan kom vi fram till!

På kvällen åkte vi en sväng till IKEA och hitta denna fina text ovanför precis en sån säng som E har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar