torsdag 21 september 2017

Tenta

Så var det då dags för första tentan!
Jag och mina klassisar som jag har via cyberspace, vi har bildat en egen liten grupp på tre personer, var laddade till tänderna. Kaffe, banan , vatten , godis, nerver och illamående täcker väl upp allt vi hade framför skärmarna.
Tiden 13-15 skulle vara " väl tilltagen" och göra så vi kunde lämna in i god tid.
13.00 släpptes frågorna och jag printade ut dem för att ha bredvid mig och se så snabbt som möjligt.
De två första prickades av och jag inser att de har tagit en halvtimme! För lång tid ansåg jag. Jag raskade på genom de andra fem plus extrafrågan som kan ge VG ( mer kan man inte få i kursen) och tänkte att jag går tillbaka och korrigerar och lägger till när jag svarat på alla.
När jag tänkt tanken kom ett mess från en knäckt Heidi " jag vill bara gråta", Linnéa stämde in i " jag kommer inte att hinna!!".
Jag höll med i båda känslorna.
Men jag skrev på alla frågor och lämnade in 14.58.

Vi sågs i ett virtuellt grupprum efteråt. Alla var lite nedslagna och besvikna, men det är ju lite som det är och alla har haft samma förutsättningar att göra provet så jag tänker att man tar nya tag nästa gång och då vet vi att vi måste vara snabbare och ännu mera pålästa.
Vi grät ut lite och båda tjejerna kände att de får väl komplettera och jag tänkte att jag tar det då.

Men så efter en stund så kom det upp i FB-gruppen för klassen att vår lärare skulle öppna upp inlämningarna för de som kände att de inte hunnit med?!
Jaha?
Men det är ju det som ska komma efter de blivit rättade?
Det skapade total förvirring och blev en ordentlig vattendelare i klassen.

Tydligen hade en hel del varit inne på lärartiden efter tentan och klagat på för kort tid, sjukdom, dyslexi mm.
Men vi visste ju förutsättningarna innan...?

Ja, ja jag struntade i att korrigera något och tar mitt prov för var det är. Återkommer han och säger att jag ska komplettera så är det så, jag är medveten om att jag inte gjorde ett VG prov men det kan räcka till G.
Vi får se helt enkelt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar