lördag 14 oktober 2017

Matbomb!

När man ska laga barnmat så är det lika bra att göra massor!
Och nu har jag gjort för ett tag framöver igen. Det är faktiskt roligt och jag vet att mitt barn äter bra mat. Inte för att brukmat är dåligt men den här maten har ju jag lagat :)
Det tar inte så hysteriskt lång tid och det finns roliga recept där ute.

Jag brukar laga en bolognese som jag hittat på husmorslisa.blogspot.se där finns även en superbra Broccolipasta, även kallad förkylningspasta , med vitlök som E bara älskar!

Nu hittade jag även en torsk på semperbarnmat.se , och frikadeller på barnmatsburken.se.

När jag ändå var i farten så gjorde jag också fruktpuré som jag även fryste in. Jag förstår att man köper mat, dels är det enkelt att ta med , man kanske inte vet vad barnet ska äta eller man har inte möjlighet att förvara. Men har man möjlighet så kan jag verkligen rekommendera det!

Trilla pyttebullar

Es egna små frikadeller

En bolle på G

Fullt i frysen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar