lördag 11 november 2017

Som på räls..eller?

Å vad jag hade planerat bra!
Först invigning av Grand Hotels nya lobby i Nkpg i ca 2 tim, sedan lite över tre timmar själv på SJs finest upp till Falun, med endast en liten rödvinsflaska , snacks och en massa avsnitt av The Walking Dead, medan min man åkte med klanen i bilen.

Skitbra genomtänkt plan.

Först och främst kom förkylningen. Med snor och heshet.
Min man försökte sig på ett försiktigt " du kan väl inte gå till Grand imorgon så här...?".
Try to stop me.
Mer ska då till för att jag ska ändra det här!

Jag packade mig svettig , och insåg redan vid halv fyra att vi skulle bli sena då de största barnen absolut inte kunde få skjuts till stan utan pappan var tvungen att hämta. Ok, det ordnar sig, jag kör sista tvätten innan vi drar, en halv maskin med lite haklappar och smått.
En timme senare. Tvättmaskinen har stannat på " F18".
Vad fan är F18??
Ingen aning och kör på ett kortprogram för att tömma maskinen.
Det händer inte ett skit.
Stäng av.
På igen.
Ingenting.
Jag lämnar det till min man som får tömma maskinen för hand när han kommer hem.

Det stjäl ca 30 min till av min dyrbara tid.

Äntligen , lite halv svettig men framme vid Grand och möter upp Jen med kollega.

Snabbt in och får ett glas champagne.
Nu börjar det likna nåt.

Vi minglar lite. Beundrar den nya lobbyn som verkligen är fin, opersonlig, men fin.
Tar lite av , en hyfsat sparsmakad mingelbuffé och slår oss ner vid ett bord.

Fan.
Jag glömde den lilla rödvinsflaskan hemma.
Skitsamma, det är bistro på tåget mellan Sala och Falun.

Kollar klockan konstant.
Dags att gå snart.

Fan.
Glömde nässprayen.
Måste gå NU om jag ska hinna till Pressbyrån och köpa andningshjälp.

På tåget.
Den enda plats som finns är bak och fram.
Fan.
Men det får gå. Jag får försöka tänka bort det.

" Här kan du se filmer som du köpt hem på din dator".
Jahopp. Det hade jag ju inte , jag tänkte köpa dem nu. Via mobilen.
Inget TWD.
Ok. Plan B. Jag kollar nån dålig såpa på TV via Telia Play+.

SMS från Telia. " Du har slut på surf, men kan köpa mer om du vill"
1 GB gör att du kan titta i 5 min till.

Suck.

SR blir min räddning och Creepy podden då jag lyssnat färdigt på både P3 Historia och P3 Dokumentär.

Slappnar av.
Inser att i Eskilstuna kan jag byta till säte för att åka "åt rätt håll".
Nu börjar det ordna upp sig.
En timme kvar till Bistron.

Byte i Sala. Skitkallt.
Äntligen kommer tåget.
In i vagn 2 stol 12.
Den är bak och fram.
Byter sida och tar en stol åt rätt håll, med bord.
Man vill ju att glaset ska stå bra.

Packar upp, reser mig..." meddelande från Bistron: pga tekniska problem kan vi inte sälja för tillfället".
Sätter mig ner.
Hmmff. Men jag kan vänta.

"Meddelande från Bistron: tyvärr måste vi stänga bistron tidigare då vi inte kan sälja pga tekniska problem".

På med lurar, öppnar Bonaqua päron, tar en Läkerol och snyter mig.

Snart är jag hemma med familjen igen.



Mingeltallrik ala Grand

Mycket fina lampor och lyktor i den nya lobbyn

Kvällens fina sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar