söndag 19 juli 2009

Stegeborgsweekend!

Lördag och Seb fick en strålande idé om att åka till Stegeborg och käka samt övernatta på Trädgårdshotellet!
Vi åkte ut redan vid 11.00 då solen sken och det var läge för lite
fiske och sol terapi! Eftersom jag blir som ett litet barn när jag
åker på skärgårdens bilfärjor var det självklart att ta den! Väl ute så var vi ganska hungriga och började med lunch i det vackra vädret på Hamnkrogen. Jag åt viltfärs (älg) med lingonvodkasås å
potatispuré och Seb tog strömming med färsk plugg! Det var nog det godaste jag ätit på evigheter!Helt otroligt! till detta tog vi en lite nubbe, Skåne för mig och Hallands fläder för Seb.
Det åkte massor med båtar förbi och den utsikten bidrog en hel del till aptiten!
Efter maten tog vi våra nyinköpta brasse och satte oss ute på en ö och solade.
Incheckningen på Trädgårdshotellet skedde vi tre och vi skundade oss ut i deras vackra trädgård där vi mumsde i oss jordgubbar och svalde ner med Taittinger, vad annars, en otrolig skön eftermiddag i gräset!



















Viltfärsbiff!Mums!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar