lördag 29 augusti 2009

Back to Kingsroad

Så var vi då tillbaka i stan igen. Resan är över för den här gången. Vi har haft en fantastisk vecka med upplevelser och framför allt bra väder.
Jag kan rekommendera all att åka roadtrips då och då, det är så mysigt att sitta i bilen och se alla städer, byar och natur åka förbi. Vi är duktiga på att plöja ljudböcker också och hann med tre stycken den här gången ( Vem dödar draken av GW Persson, Mannen på stranden av Sjöwall-Wahlöö och Fyrvaktarns dotter av Ann Rosman) sen är ju stoppen man kan göra med bil ovärderliga. Blir ju svårt att göra det när man flyger charter tex.....
Idag är det crusing på Kungsgatan och nästan omöjligt att överrösta ljudet om man har fönstret öppet, jag har förutom V8 muller hört, "fyra bugg och en coca cola", blandade Eddie Meduza varianter och diverse Eddie Cochran låtar. Själv har jag dammat av lite Lambretta på CD:n och väntar på min vän Isac för lite samkväm. Har gjort lite snacks i form av ostgratinerade nachos och fetaost/serranoskinka spett.Så blir det väl lite bubbel också, vi gillar det.Sen förvandlas vi till creatures of the night!
Undrar också varför jag inte var bjuden på brorsans och Maries inflyttningfest.....;)?

2 kommentarer: