torsdag 27 augusti 2009

Tillbaka i dubbnigarnas land







Jaaah woll, då var vi så i Lubeck(ska vara prickar ovanför u:et men vet inte hur man gör....).
Vi startade tidigt i morse med besök på Anne Frank hause. Otroligt hur dom kunde leva två år i så trånga utrymmen och sen bli upptäckta och ihjälgasade, ja inte pappa Otto dock.
Ett gripande öde.
Tyvärr fick jag inte fota där , men ni får en bild på huset.
Sedan tog vi en sväng på Heineken Bryggeriet och sedan drog vi vidare till Tysklandet!
Vi chansade (som vanligt) på en adress till ett hotell och lyckades med Radisson SAS, men grattis så kostar det därefter oxå!!! Men just nu skiter jag högtydligt i det för jag har satont i ryggen och ichias nerven, så nu stapplar jag runt i mitt svindyra rum på grön heltäckningsmatta och dricker gin och tonic från minibaren......Seb är nere i poolen och har dessutom blivit lovad en sovmorgon imorgon då jag jagat upp i ottan varje dag :)



Vad som händer ikväll vet vi inte men en drink å lite mat blir det iallafall.



Ja just det gårdagen. Den var intressant. Vi köpte faktiskt mat och dryck och satte oss vi en av kanalerna och hade picknick, trevligt. Sen styrde vi kosan mot Red light district. Ja...vad ska man säga, tjejerna,kvinnorna och Eda -kopiorna stod i små bås med dörrar som man som torsk kunde gå fram till och förhandla pris antar jag. En helt surrealistisk upplevelse och babblandet som pågått oss emellan dom senaste dagarna avtog lite..jag tror att vi båda var ganska tagna.
Det var totalt foto förbud ( undrar varför...) och strikta regler o hur man uppför sig i området. Det lustiga var att det blandades både barnfamiljer,turistgrupper,förmodade torskar, par, pensionärer och hallickar i samma område, det må vara världens äldsta yrke men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är tragiskt.
Jag skulle nog inte ha nån större lycka i det där området då en duva gjorde det helt klart för mig då han bajsade på mig.....Det är andra gången den här sommaren!!!
Nu blir det iallafall myskväll i denna stad och vidare till Puttgarden och alkoholinköp imorgon!
Schuss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar