onsdag 23 september 2009

Flashbacks!

Hamnade i en historisk upplevelse på Facebook idag. Det började pratas om 80-talet och vi hamnade i högstadienivå. My god,vilka flashbacks jag fick, hur folk såg ut,frisyrer,kläder,stilar...jisses. Jag tror tragedin började med Daniel Whaléns ( förlåt) för stora sockiplast ( eller "fotmadrasser" som min systerdotter säger) .Dom var blåa....som att det skulle bli manligare liksom??! Det är väl höjden av förnedrig för en kille,sockiplast.... Och tack till Ingmarie som lärde mig att ha jordgubbsläppglans..eller var det tvärtom...?Gott va det iallafall! Vidare till sjuan...höga luggar och midjehöga jeans som spändes åt med ett smalt bälte. Och den där Nivea burken Anna O, den glömmer jag aldrig! Adidas och White Mountin overaller ialla färger...jisses....skoldanser,rökruta,Jappen,Judith,Papphammar,Bög-Bosse,Alko-Karin,Scheeeema-Staffan och alla andra som fick pinas med obstinata tonåringar. Förlåt från oss!
But I loved every minute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar