fredag 4 september 2009

Fredag igen

Såå var veckan slut och äntligen helg! Har varit en vecka av citat som ej får glömmas bort, tyvärr bara på jobbet så då blir det lite internt. Men jag kan berätta att vi har en del asiatiska kunder med lite brytning som jag har väldigt svårt att förstå ibland. Kalle brukar vara den självklara översättaren men ibland går ju han bet oxå! Kan dra några exempel "idabona"(vet vi fortfarande inte vad det är) och häromdagen "rumpstek" ( skulle ju då vara drumsticks) eller "bombafra" (som är pumpafrö). Ja det äääääär inte så himla lätt ibland, men det ger ju ett gott skratt bland oss okunniga.Men snart har vi väl ett helt lexikon ......
Nu ska jag laga mat till min sweetie som kommer hem efter en veckas arbete i Fjollträsk. Det blir krondillsoppa med kräftstjärtar och strimlad biff med kantarellstuvning. Jag är svin hungrig så jag hoppas att helgtrafiken är snäll idag. Imorgon har jag spelning i Motala med John Daniel och bandet, ska bli sååå kul.
See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar