söndag 6 september 2009

Söndagsångest

Helgens sista dag..alltid en liten ångesttripp.Även om jag tycker söndagar är ganska sköna då det bara är en riktig slapp dag, som ofta innebär skräpmat,film och chips, så är det också sista lediga dagen.
Fredagen var jättemysig med bara massa fredagsmys, och maten blev ok. Jag tycker ju aldrig att jag lyckas med min mat, men Seb tyckte det var gott så det är väl lite av ett betyg iallafall.
Lördagsfrulle med nybakat bröd innan vi skulle iväg åt var sitt håll,jag på gig och Seb på fisketur i fyra dagar.
Motala och Hamnrock blev sista sommar festivalgiget med John Daniel för iår,och var kul. Uffe Larsson (eller Gollum som Jen liknar honom med) var konfrenicere, och det var ju lite av en överraskning då jag inte riktigt vet vad han har för anknytning till Motala eller rock? Personligen tycker jag att han verkar ha bantat bort både humor och personlighet. Han var oförberdedd och verkade inte alls veta vad han pratade om. Hoppas han gjorde det gratis.....
När vi skulle till och spela började det regna, vilket det gjort på varenda gig jag haft i sommar, men vi hade ändå en trogen skara publik med paraplyer som verkade uppskatta vårt gig.
En annan anekdot från denna kväll var också våra VIP/backstage kort som fanns i två valörer: guld och silver. Vi fick silver och innebar att vi inte fick gå in i husvagnen som stod vid scenen, jag är fortfarande nyfiken på vad som var därinne.......
Efter Motala styrde jag kosan till Jen som hade varit en ängel och sparat mat från kvällens middag som jag missade. Tacopaj,västerbottenpaj och en kräfta. Mums! Hon kan laga mat hon!
Det blev en trevlig avslutning på kvällen med vin och mycket prat, som vanligt.
Men idag är det relalalaxa som gäller ( ensam snyft....) och ett besök från Pernilla och Maya.
Softisch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar