söndag 8 augusti 2010

Dagen efter Sonisphere....

Då var helgen snart slut och ikväll blir det söndagsmys och kvalitétstid.
Halva lördagen gick åt till att sy klänning, och jag ska nog ge den ett par stygn idag med. Sen blev jag nerbjuden till den andra Sonisphere-änkan på film och en kebab. Mycket behövligt och mysigt. Vi satt mest och tyckte synd om festivaldeltagarna i Sthlm som stod i ösregn och kollade bra band.
Men riktigt hur illa det var visste jag inte förrän jag i form av upphämtningschaufför så den trasiga,leriga,fulla,blöta skaran ramla ur festivalbussen.....då fick jag också kvällen verkliga uppdatering; Efter att min bättre ( idet här fallet sämre)hälft spenderat tre timmar sovandes på en Bajamaja öppnade sig himlen över honom när han kom ut. Där blev det liksom inte bättre då Mötley Crue hade skitljud, Alice Cooper sjöng falsk och dessutom Schools out for summer två ggr, och sen, det som skulle vara höjdpunkten på kvällen, Iron Maiden som bara spelade nyare låtar gjorde kvällen till en tragedi istället för en stämmningshöjare.
Jen´s Rikard tröttnade redan INNAN Maiden och stapplade iväg till hotellet där de blev sittaande då de inte hade några torra kläder med sig för att göra nåt mera i huvudstaden.
Så jag ska inte klaga över att jag fick gå i tofflor från Jen då ett skavsår gjorde att Jimmy Choo fick ligga i väskan på vägen hem.....
Känns skönt att det är söndag!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar