torsdag 16 september 2010

Bra på TV?

Efter att ha jobbat min långa dag idag......17 istället för 16.30...hmmm, så skulle jag ha mött upp mina gamla arbetskamrater på O+learys men ett annat oavslutat projekt hamnade ivägen och sen blev jag så trött så det blev en soffstund framför TV:n.
Jag brukar sällan se på TV, jag får ju så många filmer och serier av min kompis som har en ytlig bekant som får filmer på nåt konstigt sätt, så att sitta med reklam och annat skit är en pina.
Därför gillar jag ettan och tvåan bättre, men dom levererar sällan några bra program och idag va det junk överallt. Men det började redan igår kväll när inte heller hade nåt annat att se......Skånefruar...WTF?? Nog för att jag och mina vänner har skämtat om att det borde sättas upp en kamera när vi har After Work eller några andra roliga träffar men inte visste jag att det var en seriös programidé?! Ska detta vara svaret på Hollywoodfruar så hoppas jag att ingen utanför detta avlånga land tittar för då skäms jag ögonen ur mig!! Dom där fruarna skulle nog inte komma i närheten av Hollywood om dom bodde där, ja möjligtvis den ena frun som dom släpat fram för att få lite stjärnstatus på programmet, Malin Åkermans styvmorsa.
Sen kom nästa svenska TV stolthet; Kungarna av Tylösand.... i min enfald trodde jag att det var en dokumentär om Gyllene Tider but far from it! Det var en bunt tragiska, uppmärksamhets sökande, media kåta ungdomar som av det härliga produktionsbolaget fått ett hus och obegränsat med sprit. För att man inte ska bli helt uttråkad så får dom också jobba lite på stranden.......kul. Det gör verkligen att jag vill betala TV-licens...verkligen....
Ok jag ska medge att jag kollade på Real World MTV när det gick nångång på 90-talet men sen skenade det ordentligt med Baren, Real World Sthlm, Villa Medusa och allt va det hette.
Är vi verkligen så uttråkade att det är roligare att titta på när andra super sig fulla, ligger med varandra och gör bort sig än att göra det själva??
Jag undrar hur Kungarna av Tylösands familjer känner när dom stolt ska sätta sig framför TV:n för att kolla vad sonen/dottern pysslat med den här sommaren.....jag vill knappt berätta när jag har varit full och kräkts för min mamma, än mindre vill jag att hela Sverige ska se det!
Nä tacka vet jag Ghostwhisperer och Medium det är program med verklighetsförankring det! :)
Godnatt Sverige, ni kommer aldrig att få se vad som händer när jag släcker lampan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar