måndag 27 september 2010

Energilöst!

Vilken höstångest som uppstått här i hushållet! Jag är helt energilös och tråkig....tydligen är jag inte ensam om det heller då Pen känner sig likadan.
Idag var tillochmed min telefon livlös, det kan iof bero på att jag inte laddat den..... Va skönt det vore att bara plugga in och "pip" så är man full laddad igen!
Back to my phone, jag brukar inte vara så mobilberoende men nu väntar jag på ett viktigt och livavgörande ( jag gillar att vara dramatisk ibland) samtal! Så när jag precis kommer till jobbet imorse så börjar den lilla odågan att skrika om energi! Som att han var ensm om det...Men jag fick lida ut dagen och det kändes som en befrielse när jag äntligen fick ladda när jag kom hem! Då jag inte fått något meddelande på min svarare antar jag att jag inte missat nåt idag iallafall.
Tänk hur hysteriskt det kan bli bara för en liten jäkla mobil!Jag kan annars tycka att det är ganska skönt att inte ALLTID vara anträffbar.
Det var ju ganska spännande att stå i telefonkiosken mitt i byn och ringa Heta Linjen, man pratade med flera samtidigt och sa alltid att man hette nåt annat och var alltid äldre än man egentligen var. Busringning var också nåt vi höll på med. Jag minns att vi var hos min kompis Ulrika ( eller Blämo som vi sa på den tiden), jag och Carina, vi ringde alla möjliga nummer lite fåniga grejor som " är det Storm på Tängervägen?" "ja" "håll i hatten då gubbe", och sen slängde vi på! Skitkul! Men så ringde vi till en tant i Falun och låtsades vara ett litet barn som hade tappat bort sin mamma, tanten blev så upprörd att hon nästan brjade gråta, det gav oss lite dåligt samvete..... I dom tråkigaste stunder så ringde vi "Dagens Bibelord " ....bara för att vi kunde liksom......Vi var så coola..eller?
När jag fick min första mobil 1995 så var det mest hemnummer jag ringde, det var ju inte så många som hade mobil. Pappa och farfar förstås men dom ringde jag ju liksom inte varje dag.....
Det var ju heller inte nåt hysteriskt ringande i min mobil då men det var liksom lite flashigt att ha den med sig..jag hade ju mobil liksom.....hä,hä,hä.... Idag har jag två....suck.....
Jag kan hemnummer till mina barndomskompisar i huvudet men jag kan inte numret till min ena mobil.....Men nu är jag laddad och inne i 2000-talet igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar