tisdag 16 november 2010

Tis...tid?

Idag var en ordetlig kaos dag på jobbet! Vi hade Powerday, som dom kallar det, och skulle sälja extra på flundra, blåmusslor och rökta hälleflundra -avdelningen. Å jag är en hejare på att sälja extra, men idag fick alla tänkbara kunder för sig att ringa in och lägga julordrar......vilket resulterar i kaos och dålig extra försäljning. Men jag gick fortfarande hem med 1 kg musslor och räkor! MUMS!
När jag kom ut till bilen efter dagen från helvetet så var det så dags för årets första rutskrapning, min bil bor ju i garaget hemma, och med tanke på att min bil är som att sätta sig i en cockpit och att jag måste ha instruktionsbok så fort jag ska göra nåt , så ta det en liten stund innan jag kommer på var defrosten till bakrutan är.....hela vägen hem faktiskt!
Rundan runt strömmen talade också om för mig att gympadojor inte är aktuellt längre då jag höll på att dra på rumpan ett antal gånger och kylan bet bra i kinderna idag.
Det är alltså vinter nu?
Så kommer vi då till den här eviga punkten som Pekings citizens tycks förbise varje år och jag känner mig som en gnatig kärring!REFLEX!! Ska det va så jävla svårt?
Den här stan har, som jag tidigare sagt, ett antal jungfrufödslar varje vecka och jag undrar om dom brudarna tänker på att om dom blir påkörda så är det den oönskade pappan som får ta han dom deras ungar? Eller om den där coola snubben i helsvart med huvan över huvudet kliver ut på dom där heliga vita strecken, som för övrigt inte är nåt slags mirakulöst område där man är orörd utan just målade streck på vägen som betyder övergångsställe, är det han som får mera ont än min bil? Men jag skiter ärligt i dom, jag vill inte köra på nån eller få en repa i min bil pga nån ignorant idiot som skiter i att sätta på sig en liiiiiiiten liiiiten bit som glänser på jackan. Jag visar därför hur fint reflex jag har. Min fina dalahäst som jag fått av Jen, hon har en likadan och ja, vi är stolta över vårt landskap, den visar hur fint ett reflex kan vara. Så pleeeeeease, köp ett idag vetja!
Så nu ska jag inte ta upp ämnet mera i år....tror jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar