torsdag 2 februari 2012

Underredes check!

Den årliga kontrollen var idag och som lite grädde på moset la vi till en liten cellprovtagning också.
För det är ju inte så att det är obehagligt som det är, men jag känner att precis som med tandläkaren är det inget jag vill tulla på.
Speciellt inte där man liksom inte kan titta in själv....
Men när jag låg där med benen i vädret kunde jag inte låta bli att tänka; trivs du med jobbet?
Vad pratar man om vid middagsbordet på kvällen när man kommer hem?
Än värre när killar är gynekologer!
Vad får en kille att bli gynekolog? Vad gick runt i hans huvud när hans kompisar ville bli hockeyspelare, brandmän och elektriker?
Och vad säger hans fru vid middagsbordet?
" Hänt nåt nytt på jobbet idag, älskling?" "
Nä jag orkar inte ens fundera på den konversationen eller hur det går till när barnen vill följa med " en dag på jobbet"
Meeeen vi är tacksamma att ni valt det jobbet så vi kan göra en underredesbehandling emellanåt för det finns ju ingenstans man får så märkliga komplimanger som " du har så fina slemhinnor"
Du ska ha tack.

1 kommentar: