onsdag 3 oktober 2012

Köpa eller inte köpa?

Jag har fastnat lite på ett område just nu och det är köpa hus-området.
Som jag sagt tidigare så är jag ju runt och kollar hus , och har nu fastnat på ett som jag faktiskt varit och tittat på tre gånger.
Som att jag inte vet hur det ser ut efter två.
 " man kanske vill mäta saker".
Ehh va?
Ja det var det enda jag kunde komma på som anledning. Fast jag egentligen bara ville åka dit för att se om jag hade samma känsla som de andra två gångerna....
" Mäta saker"....idiotsvar.
Men jag åkte iallafall dit.
Mäklaren är jättetillmötesgående ( rekommenderar Länsförsäkringar) och inte alls nonchalant som många har varit under hus-resan.
Vi fick gå runt igen och planera, prata, kolla, peta, fråga.
Allt kändes precis som innan förutom att jag såg tre stora spindlar!!
Tydligen är det nåt man får räkna med när man bor i hus, enligt mitt herrsällskap. Skit.
Men jag är inte att räkna med, och jag känner många bra medel för smådjursbekämpning....

Huset är inte så stort men det räcker till och man får helt enkelt planera bra.
Nu är det alltså banken och lånelöfte som gäller, renovera min lägenhet, och sedan sälja.
Fortsättning följer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar