onsdag 28 augusti 2013

Jag förstår nu!


Jag undrade varför min kompis blev avstängd från arbetsförmedlingen för att hon jobbade 8 timmar i veckan!
Nu fattar jag!
Man ska inte jobba alls!!
Bell, jag kan glädja dig med att du får ca 140 000:- /mån för att inte göra ett skit, och har du riktig otur så skapar dom en tjänst åt dig.
Så dumt att man inte har fattat det tidigare!
Om du undrar vem som kan lära dig lite tricks på området så ring den här superkvinnan här nedan
Hon som gett alla arbetslösa ett ansikte och visat vad arbetslöshet är värd!
140 000:- i månaden. Och då är inte det från facket ens ! Det är från staten! Shit det blir bara bättre och bättre!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Susanne heter jag och jobbar som arbetsförmedlare. Arbetsförmedlingen prenumerar på bloggar som handlar om oss och vår verksamhet.

    Du skriver att du har en kompis har blivit avstängd från arbetsförmedlingen för att hon jobbar 8 timmar per vecka. Jag skulle verkligen vilja att dín kompis kontaktar arbetsförmedlingen då detta låter högst märkligt.
    Alla som önskar vara inskriven på arbetsförmedlingen har rätt att vara det. Vi skriver inte ut någon från arbetsförmedlingen om det inte finns en överenskommelse om det.
    Så återigen be din kompis kontakta oss så får vi titta på detta.
    Vi finnas att nås på 0771-416 416 måndag-fredag 8-22, lördag-söndag 10-16

    Med vänlig hälsning
    Susanne, arbetsförmedlare

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne,
    Vad trevligt att ni reagerar så snabbt, på inlägg om AF.
    Jag ska absolut säga till henne om detta.
    Hade hon vetat om att det enda som krävdes var att göra ett offentligt inlägg på en bloggsida hade hon nog gjort det.
    Men det ska jag rekommendera andra som känner sig felbehandlade.
    Tack för info.
    /Mvh Kiki

    SvaraRadera