onsdag 12 februari 2014

Alla dagars dag?

Varför finns det en dag som alla hjärtans dag?
Jo för att framkalla ångest.
Har man ett förhållande så krävs det att man är påhittig, innovativ och unik.
Du kan inte komma med vad krafs som helst, inte samma som förra året, och pojk/flickvännen ska kunna fota det och lägga upp det på Skrytbook.
Pressen är enorm.
Jo det är faktiskt så, så kom inte med nåt " nääää jag nöjer med blommor".
Ja jag känner dom som säger det med men majoriteten säger det förstnämnda.
Jag blir lite ledsen när jag ser att det KRÄVS att man ska visa kärlek EN jävla dag på året.
Dom andra då?
Kan man inte begära nåt av dom?
Alla usla förhållanden som haltar på ett ben ska fejka sig igenom EN dag!
Bara för att!

Har man ingen att hjärta sig med så blir det ju också ångest.
Huvuden läggs på sidan , munnar plutas och det blinkas lite förstående med ögonen.
Men ni kan vara lugn. Jag är ingen alla hjärtansdags-människa.
Jag är en året runt-människa som anser att jag visar mina nära kärlek VARJE dag och inte bara en dag om året!
Jag lider inte av att nån panikköpt en present till mig eller trugar ut mig på middag för att "det ska va så".
I Finland heter det " vändagen" - lika illa. Ska man vara vän en dag om året då?
Jag kan väl avdramatisera det hela med att jag jobbar bland dem jag tycker om och som visar mig kärlek, det räcker långt.
Annars tycker jag mest att det är ett jippo skapat av handeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar