tisdag 10 januari 2017

2 januari 2017 02.11

Kl 01.00 natten 2/1 insåg vi att orken var slut och vi antog läkarens förslag på akutsnitt.
Allt gick väldigt fort då det var ledigt på op och vi kunde tas emot direkt.
Jag tvättades och rullades in till op, S fick byta om till lämpig op-outfit, sedan sattes en ny spinalbedövning på mig och jag lades på britsen.
Där log panikångesten till.
Jag var så trött och rädd så jag skakade okontrollerat, men min fantastiska man tittade mig i ögonen hela tiden och lugnade mig, jag hörde min läkare prata lugnt hela tiden och helt plötsligt hörde jag någon gny...
Han var här!
S kom med den lille så fort navelsträng var klippt och han var avtorkad.

Och så kom det roliga, han som varit en han i nio månader, var en HON!
En underbar lite söt flicka som kom till oss 3570 g, 51 lång kl 02.11 den 2 januari 2017.

Nyförlöst
Stolt pappa och nykläckt dotter

1 kommentar:

  1. Grattis till lill tösen och lycka till <3 kram Giggie

    SvaraRadera