torsdag 9 februari 2017

Det här med att sova

E har ingen större lust att sova själv i egen säng.
Eller hon tvärvägrar kan vi väl säga.
Så hon sover i vår säng, i våra famnar , ja i vilken famn som helst skulle nog gå bara det är varmt och gött.
Hon har en ny fin säng, en ny fin svindyr barnvagn, två fina babynest som hon fått av sin faster, farfars gamla vagn som är omklädd av sin mormor ( den är dock i stugan) och div soffor att sova i.
MEN icke.
Har man skumpat runt i mammans mage i nio månader så är det inte så kul att ligga själv tydligen.
I dag hittade vi dock en liten lucka. Iallafall en liten stund.
Den längsta stunden hon sovit själv tror jag.
På skötbordet!
Japps!
Det vara bara för mamman att sätta sig på toalocket och titta på medan barnet sov, för jag behövde få lite spelrum och vila armarna ett tag.
Jag hann fila både hennes och mina naglar, noppa lite ögonbryn, skriva lite anteckningar i mobilen och städa toan...
Jag hoppas inte detta blir en vana för då får jag bädda i badkaret...
Mysigt

Utsikt från toan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar